Marloes is mensgericht. Dit komt in haar werkende leven steeds nadrukkelijker naar voren. Na de Hotelschool deed ze Bedrijfskunde.
“Ik heb 15 jaar gewerkt bij grote retailbedrijven en fabrikanten, onder meer als conceptontwikkelaar. Retail wordt vooral gedreven door wat er dagelijks op de winkelvloer gebeurt. Lekker dynamisch en logisch, maar ik wilde graag maatschappelijk meer betekenen.”
Ze begon bij de HAS in Den Bosch, waar ze als docent werkt bij de studie Food Innovation studenten opleidt in haar oude vakgebied. Werkt inderdaad, want dit doet ze naast haar werk bij Zenzo nog steeds met veel plezier. “Ik ben 4 jaar geleden bij Zenzo gestart en dit combineer ik met mijn docentschap. Overeenkomsten zijn er zeker: het gaat om mensen. Maar ook om innoveren, leren, vooruitkijken en ondernemerschap.”
“De verhalen van bewoners en gebruikers maken nog altijd indruk.”
Bij Zenzo werkt Marloes aan de positionering en communicatie van Zenzo. Die komen het best tot hun recht door het vertellen van verhalen. “Het begint eigenlijk pas bij de oplevering van onze projecten. De droom is werkelijkheid geworden; wat betekent dit voor mensen? Als bewoners, gebruikers en andere betrokkenen vertellen welk verschil de plek in hun leven maakt, ben ik nog altijd onder de indruk. Die verhalen vertellen waar Zenzo voor staat.”
Marloes haakt vanuit communicatie al vroeg in het proces aan. “Per project bekijk ik samen met betrokkenen de communicatiebehoeftes. Communicatie kan richting geven aan de visie en ik vind het inspirerend hier aan bij te dragen. Doelen kunnen breed zijn. Voor een project waar zorg voor bewoners nodig is, kan werving van zorgmedewerkers bijvoorbeeld een subdoel zijn dat we meenemen.”
Trots is Marloes op de oplossingsgerichtheid bij Zenzo. “Nee is bij ons eigenlijk geen antwoord. We zoeken altijd naar een oplossing, ook als die buiten de gebaande paden ligt. Dat vind ik heel bijzonder. En dat ik een schakel mag zijn in projecten die zoveel positief verschil maken in mensenlevens, daar word ik blij van.”